Σάββατο, 20 - 04 - 2024
Soundtrack ιστοσελίδας

Αρχική
Η ΟΝΝΕΔ Κορινθίας
Νέα και ανακοινώσεις
Δραστηριότητες
Δελτία Τύπου
Για θυμήσου ...
Ενδιαφέροντα
Φωτογραφίες
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
ΟΝΝΕΔ Κορινθίας Web TV
Δημοσιεύματα Εφημερίδων
Το Forum μας
Εγγραφή μέλους
Σύνδεσμοι
Ευρετήριο
Επικοινωνία
RSS Feeds - Νέα Υπηρεσία
Eγγραφείτε στo Daily Report και Week Report της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας
Εισάγετε απλά το όνομά σας και το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας κάθε μέρα !

Name:

Email:

Receive HTML mailings?
Subscribe Unsubscribe
Τα γραφεία της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας λειτουργούν κάθε Παρασκευή από 19.00 ως 22.00, Κολιάτσου και Περιάνδρου στην Κόρινθο. Σας περιμένουμε.

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 2741025536


Προβληθείτε στην ιστοσελίδα μας με το δικό σας banner !

Επικοινωνήστε μαζί μας !

E-mail: info@onned-korinthias.gr
























Παιδεία : Το ΠΑΣΟΚ μπροστά στο σπασμένο καθρέφτη ... Εκτύπωση E-mail
Έχει γραφτεί από ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ   
Τετάρτη, 13 - 02 - 2008

(δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ηγέτης της Κορινθίας" στις 16/4/08)


Γράφει ο Παύλος Πέππας, Γεν. Γραμ. Τ.Γ. ΟΝΝΕΔ Κορίνθου

Image Η παιδεία είναι ο βασικότερος μοχλός οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξης, κοινωνικής, πολιτιστικής, οικονομικής. Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι η πιο σημαντική επένδυση στις σύγχρονες και ανοιχτές κοινωνίες. Στην καινούργια πραγματικότητα που διαμορφώνεται, η γνώση είναι αυτή που μπορεί να βελτιώσει δραστικά το μέλλον μιας κοινωνίας, το μέλλον των πολιτών. Και η Ελλάδα, για να έχει προοπτική στο νέο παγκόσμιο περιβάλλον, οφείλει να θέσει ως πρώτη επιλογή την επένδυση στη γνώση με την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου και ποιοτικού συστήματος εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης.

Δεν συνηθίζω να σχολιάζω πολιτικές πρακτικές και επιλογές, ιδιαίτερα όταν αυτές αφορούν κατΆ αποκλειστικότητα άλλα κόμματα από τη Νέα Δημοκρατία. Οφείλω όμως να αναφερθώ στην εκδήλωση για την παιδεία που διενήργησε η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ στην Κόρινθο την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου και παραβρέθηκαν η ΟΝΝΕΔ Κορινθίας και η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Κορίνθου δια των αντιπροσώπων των, για δύο λόγους:

Πρώτον, γιατί η εκδήλωση αφορούσε το βασικότερο κοινωνικό αγαθό, την Παιδεία.
Και δεύτερον, γιατί οφείλω να δηλώσω τη χαρά μου για το γεγονός ότι για την ενημέρωση των πολιτών ή των κομματικών στελεχών ζητείται η συνεισφορά ακαδημαϊκών.

Όμως, σταχυολογώντας με δικαιολογημένη απορία το «συνεπτυγμένο», όπως αναγραφόταν, πρόγραμμα παιδείας του ΠΑΣΟΚ που διανεμήθηκε στους παρευρισκόμενους στην εν λόγω εκδήλωση αναρωτιέμαι: Ποια είναι εκείνη η πρόταση παιδείας που διεκδικεί την εμπιστοσύνη και τη συμφωνία των Ελλήνων πολιτών και δεν αναφέρει ούτε μία γραμμή για τη λειτουργία του νηπιαγωγείου, του δημοτικού, του γυμνασίου, αναφέρεται σε 3 μόνο γραμμές στο λύκειο και δεν εμπεριέχει καμία αναφορά σε ένα θέμα που απασχόλησε και απασχολεί το σύνολο της κοινωνίας, τα μη κρατικά πανεπιστήμια;

Διαβάζω:
«Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται τη συνεχή αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 5% του ΑΕΠ…»
και αναρωτιέμαι: Γιατί δεν το έκανε 20 χρόνια, και κυρίως την περίοδο υπουργίας του κ. Γ. Παπανδρέου; Ποια η έμπρακτη στάση του τέως υπουργού εξωτερικών όταν επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ στις 17 Δεκεμβρίου 2003 σε επίσκεψη του στη Μαγνησία δήλωνε: «Μεγάλο βάρος για τη νεολαία είναι η Παιδεία. Απαιτούνται και εδώ μεταρρυθμίσεις. Ο Γεώργιος Παπανδρέου ξεκίνησε τη δωρεάν παιδεία. Σήμερα έχουμε δωρεάν παιδεία;»

Διαβάζω:
«Κινητικότητα στα Πανεπιστήμια. Ελευθερία μετακίνησης των φοιτητών… με τη δυνατότητα παρακολούθησης αναγνωρισμένων περιόδων σπουδών και στο εξωτερικό»
και αναρωτιέμαι: Ποιος έκανε καταλήψεις στο άκουσμα και μόνο της πρότασης της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για την ένταξη των ελληνικών πανεπιστημίων στα προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών Erasmus – Socrates;

Διαβάζω στο site: http://epimorfosi.pasok.gr/?p=99:
«Η επισήμανση των διαφορών μας από τη συντηρητική λογική της Ν.Δ. θεμελιώνεται στους βασικούς άξονες πολιτικής της σύγχρονης κεντροαριστεράς»
και υπενθυμίζω: «Σύλληψη απορυθμισμένων μυαλών (εκπαιδευτική μεταρρύθμιση), που το µόνο που έμαθαν στη ζωή τους είναι να μετρούν το "εσώτερον φως" -και αυτή είναι η παιδεία- µε τη μεζούρα των βαθμών και των εξετάσεων, κινδύνεψε να μετατρέψει το σχολείο σε φιάσκο και την εφηβεία σε τρέλα. Δύο χρόνια συγκρούσεων και αναστατώσεων και, παρά τις προσωπικές προειδοποιήσεις φρονίμων ανθρώπων από την κυβερνητική παράταξη, ένα τείχος αδιαλλαξίας σηκώθηκε από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, µε τη μόνιμη επωδό πως η "μεταρρύθμιση" είναι επανάσταση και θα εφαρμοσθεί.» έγραφε ο κ. Χάρης Καστανίδης επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ στην Ελευθεροτυπία την 24η Σεπτεμβρίου 2000, ενώ η κα Βάσω Παπανδρέου, στις 13 Οκτωβρίου 2001 στο 6ο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ δήλωνε: «…Η δημόσια παιδεία πάσχει, παρά τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που δρομολογήσαμε.»

Είναι πλέον ευρέως αποδεκτό, και επιτέλους κοινή πολιτική διαπίστωση ότι το ζήτημα της παιδείας είναι θέμα εθνικό που πρέπει να αντιμετωπιστεί χωρίς αναβολή, με βαθιές τομές αλλά και σύνεση και συναίνεση. Στην ΟΝΝΕΔ θεωρούμε ότι στοχεύοντας σε αυτές τις προοπτικές, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η εκπαιδευτική μας συνεργασία με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Η δημιουργία ενός ιδανικού προτύπου εκπαίδευσης μέσα στα Ευρωπαϊκά πλαίσια, θα ανοίξει διάπλατα το δρόμο, για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, προς την πνευματική, επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο και τη θωράκιση των πολιτιστικών και κοινωνικών αξιών της. Η Ευρώπη της Γνώσης αναγνωρίζεται πλέον ευρέως ως αναντικατάστατος παράγοντας της κοινωνικής και ανθρώπινης εξέλιξης και ως απαραίτητο συστατικό για την ενοποίηση και τον εμπλουτισμό των ιδιοτήτων του Ευρωπαίου πολίτη. Γι αυτό δηλώνεται επιτακτική η ανάγκη της βαθιάς μελέτης και παρακολούθησης της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής όπως αυτή διαμορφώθηκε κυρίως από τις συνόδους της Μπολώνια (1999), της Πράγας (2001) και του Βερολίνου (2003).

Θέλουμε να είμαστε πρωταγωνιστές στην Ευρώπη της γνώσης. Γι' αυτό επιτάσσεται να εισάγουμε καινοτόμες ιδέες για την ελληνική εκπαίδευση, πλαισιώνοντας την από τους όρους Ποιότητα, Αξιολόγηση, Σωστή Διαχείριση Διαθέσιμων Πόρων.

Γιατί αν η Ελλάδα δεν επενδύσει στην εκπαίδευση του λαού της δεν μπορεί να ελπίζει, ούτε καν να ονειρεύεται ότι θα είναι οικονομικά ή κοινωνικά σταθερή. Γι αυτό πλέον η πολιτεία αντιμετωπίζει την παροχή πόρων στην παιδεία ως επένδυση και όχι ως δαπάνη, ως δημοκρατική και αναπτυξιακή πολιτική και όχι ως δημόσιο έλλειμμα.

Τελευταία ενημέρωση ( Πέμπτη, 17 - 04 - 2008 )

ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::: Hosted by J&L Creations