Κεφάλαιο Ποιότητα στην Εκπαίδευση |
|
|
Έχει γραφτεί από ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
|
Δευτέρα, 11 - 02 - 2008 |
Γράφει ο Γεν. Γραμ. του Τ.Γ. ΟΝΝΕΔ Βέλου, Γιώργος Φούζας, συντονιστής της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της ΝΟ.Δ.Ε. Κορινθίας
Στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα το πρόσταγμα για ποιότητα στην εκπαίδευση , δυστυχώς, συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με μια υφέρπουσα δυσφήμιση, κριτική και καταγγελία του σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η τάση αυτή έχει απαξιώσει στα μάτια του κόσμου όχι μόνο το δημόσιο σχολείο , το οποίο παρουσιάζεται αναχρονιστικό ως προς την λειτουργία και αποτυχημένο ,αλλά και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Κάθε φορά που το κεφάλαιο ποιότητα στην εκπαίδευση ανοίγει, τα κύρια επιχειρήματα προέρχονται ακριβώς από αυτές τις απαξιωτικές κρίσεις τόσο για θεσμούς όσο και για πρόσωπα. Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο να δαιμονοποιούμε πρόσωπα και καταστάσεις αντί να αναθεωρήσουμε μια στάση απέναντι στα πράγματα αποκτώντας ίσως μια πιο σφαιρική άποψη των προβληματικών αυτών των θεμάτων.
Κομβικό σημείο διαλόγου και προβληματισμού είναι η απόσταση η οποία μας χώριζε και μας χωρίζει από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες στον σχεδιασμό και υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που θα προβάλει ως κύριο μέλημά της την ανάπτυξη ειδικών δράσεων επικουρικότητας με σκοπό την θεσμική διεθνοποίηση της εκπαίδευσης.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος πρέπει να επέλθει μια εκ βάθρων αλλαγή των δομών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αυτή η αλλαγή έχει ξεκινήσει τα πρώτα της βήματα τα τελευταία 4 χρόνια, μιας και έγινε αντιληπτό πως η εκπαίδευση δεν είναι πεδίο πειραματισμών και πολιτικών αντιπαραθέσεων αλλά τόπος ουσιαστικών παρεμβάσεων και προβληματισμού.
Είναι εμφανές πως σήμερα, με τους κανόνες της αγοράς να επιβάλλονται σε όλες τις κοινωνικές δομές, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στον σχεδιασμό μιας εκπαιδευτικής πολιτικής ανεξάρτητης από τις κοινωνικοπολιτικές παραμέτρους της εποχής.
Δεν αρκεί βέβαια μονάχα αυτό. Θα πρέπει να διασφαλιστούν και άλλοι παράγοντες όπως ο μετασχηματισμός των δομών της εκπαίδευσης, η επαρκής στελέχωση όλων εκείνων των θεσμοθετημένων οργάνων που έχουν ως αποστολή την διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, οι ορθολογικές προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η διάθεση των απαραίτητων κονδυλιών για υλικοτεχνική υποδομή, η δια βίου μάθηση κ.α.
Ως Ο.Ν.ΝΕ.Δ. Κορινθίας, έχοντας μάλιστα την τιμή και την ευθύνη της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της ΝΟ.Δ.Ε. Νέας Δημοκρατίας στο Νομό, θέτουμε όλα τα παραπάνω ως αρχή προβληματισμού για έναν ουσιαστικό διάλογο σχετικό με τις δράσεις που θα πρέπει να ληφθούν και τις προτάσεις που θα πρέπει να τεθούν ως προς την κατεύθυνση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην χώρα μας.
Περιμένουμε τις δικές σας απόψεις στο site μας, (www.onned-korinthias.gr) και συγκεκριμένα στο forum που έχουμε δημιουργήσει. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας θα καταγράψουμε όλες τις απόψεις και θα προχωρήσουμε στην έκδοση σχετικής πρότασης προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
|