Στο μείζον θέμα που αφορά τις απολύσεις εργαζομένων στο Μετρό και έχουν καταγγελθεί ως πολιτικές διώξεις, αναφέρθηκε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της ΝΔ κυρία Βασιλική Τζότζολα.
Απολύσεις εργαζομένων που κάλυπταν καθημερινές οργανικές ανάγκες για τη σωστή λειτουργία του μετρό
(οδηγοί, έκδοση εισιτηρίων, συντήρηση κ.ά.), με αποτέλεσμα σήμερα να
υπάρχουν κενά στη λειτουργία του μέσου που δυσχεραίνουν τη λειτουργία
του.
Συγκεκριμένα η κυρία Βασιλική Τζότζολα ανέφερε:
«Πρώτα απʼ όλα, να σας θυμίσω ότι η Νέα Δημοκρατία αντέδρασε από την πρώτη στιγμή
που προέκυψε το θέμα: με α) κοινή δήλωση των συναρμόδιων Τομεαρχών,
(Καλαφάτης και Βρούτσης), β) ερώτηση στη Βουλή και γ) δηλώσεις
εκπροσώπου, καταγγείλαμε ως παράνομες τις απολύσεις 271 εργαζομένων της ΑΜΕΛ, επισημαίνοντας πρώτον, ότι πρόκειται για «πολιτικές διώξεις» και, δεύτερον ότι, πίσω από τη Διοίκηση της ΑΜΕΛ, κρύβεται και κρύβει την ενοχή της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Είμαστε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των απολυθέντων. Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε το θέμα. Τόσο για την αδικία που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι, όσο και για τις επιπτώσεις της απόλυσής τους σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Εξηγούμαι:
ΣΗΜΕΙΟ 1ο:
Η ΑΜΕΛ λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρεία από το 2001 με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εξαιρείται ρητώς της νομοθεσίας των ΔΕΚΟ, δεν έχει κανονισμό, προσλαμβάνει ανάλογα με ανάγκες της, ανάλογα με την επέκταση του δικτύου.
ΣΗΜΕΙΟ 2ο:
Φθινόπωρο 2008: ενόψει ανοίγματος 10 σταθμών, προσλαμβάνονται οδηγοί, σταθμάρχες, τεχνικοί, πωλητές εισιτηρίων, ελεγκτές.
Οι απολυθέντες προσλαμβάνονται το καλοκαίρι του 2009.
Εκπαιδεύονται και υπογράφουν ετήσια σύμβαση δοκιμίας. Η σύμβαση μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου, εκτός αν ο δόκιμος αποχωρήσει ή επιδείξει σοβαρή πλημμελή συμπεριφορά. Οι 271 απολυθέντες δεν εμπίπτουν σε καμία από τις δύο κατηγορίες.
ΣΗΜΕΙΟ 3ο:
Τον Ιούνιο 2010, η ΑΜΕΛ ανακοινώνει την απόλυση των 271 και τον Αύγουστο δημοσιεύει προκήρυξη για προσλήψεις δίμηνης σύμβασης εργασίας.
ΡΩΤΑΜΕ:
ΠΟΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ?
Η ΑΜΕΛ ΕΙΧΕ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΕΛΥΕ, Ή ΕΙΧΕ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕ?
ΣΗΜΕΙΟ 4ο:
Οι απολύσεις των 271 είχαν επιπτώσεις στους συρμούς του Μετρό:
☞ Μπήκαν σε βάρδιες «εργαζόμενοι ασφαλείας» (όσοι είναι σε ετοιμότητα
για απρόβλεπτα περιστατικά και έκτακτη ανάγκη: απεργίες, ασθένειες,
βλάβες, άδειες, ατυχήματα). Έγγραφο του Διευθυντή Λειτουργίας προς το ΔΣ, ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ 271, αναφέρει ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ τεχνικών, οδηγών, κ.α.
- Από τον Ιούλιο 2010, η εταιρεία
δεν απαντά στο Σωματείο Εργαζομένων αν έχει γίνει η απαιτούμενη
συντήρηση των συρμών, ενώ το ανώτατο όριο κίνησης σε αυτούς έχει ήδη προ πολλού ξεπεραστεί.
-Τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί η αναμονή των επιβατών, διότι δεν υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό για να τηρηθεί ο κανονισμός των χρονοαποστάσεων.
ΡΩΤΑΜΕ:
ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΛ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΡΜΩΝ?
ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΛ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ?
ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΛ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ?
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ:
• Γιατί η ΑΜΕΛ ανέθεσε σε δικηγορική εταιρεία (outsourcing) να την εκπροσωπήσει στην υπόθεση των απολυθέντων? Και μάλιστα με υψηλότατο τίμημα 80.850 Ευρώ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΤΗΣ ΔΕ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΑΝ ΤΙΠΟΤΑ?
• Γιατί απέλυσε 4 τεχνικούς συντήρησης των μηχανημάτων συλλογής κομίστρου, η μισθοδοσία των οποίων κόστιζε λιγότερο από 85.000 Ευρώ ετησίως και προσέλαβε εξωτερική εταιρεία με 250.000 Ευρώ ετησίως?
• Πώς δικαιολογεί το κόστος ύψους 50.000 ευρώ για την εκπαίδευση κάθε απολυμένου και πως τα επιπλέον 50.000 ευρώ για την εκπαίδευση κάθε νέας πρόσληψης?
• Τι απαντά στην απώλεια εσόδων
από πρόστιμα, μετά την απόλυση των 271; Σημειώνουμε: Το δίμηνο Δεκ 2009
– Ιαν 2010 οι περιπτώσεις επιβολής προστίμων ήταν 21.280. Το δίμηνο Δεκ
2010 – Ιαν 2011 (μετά τις απολύσεις) οι περιπτώσεις επιβολής προστίμων
ήταν 2.800. 10 φορές λιγότερα πρόστιμα, άρα και έσοδα!
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ. ΑΜΕΣΑ»